De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TQ707R03 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,8

j************@t********* 05-10-2022

Fantastische koffiemachine

Geschreven voor: Siemens TQ707R03

Na ontvangst van onze machine is de installatie zeer vlot verlopen; Dankzij de duidelijke instructies op het scherm verliep alles zeer vlot.

Na 1 week gebruik zijn we super tevreden over de mogelijkheden van dit toestel.
De kwaliteit van de koffie is excellent. Ook kan je de sterkte en de hoeveelheid van je kopje koffie naar wens aanpassen.

Ondertussen zijn we enkele weken verder met testen en zijn we nog steeds super tevreden van dit handige toestel. Nu zijn we onze zoektocht bezig naar de perfecte koffiebonen.

Er zitten heel veel soorten koffies geprogrammeerd in dit toestel wat een groot voordeel is. Ook je favoriete koffie kan je makkelijk opslaan in het geheugen zodat je niet lang hoeft te zoeken. We kunnen het toestel al niet meer missen na 1 week testen. Onze oude koffiezet zit ondertussen werkloos in de kast.

Ook het onderhoud is super makkelijk. De lekbak welke in 2 delen is opgesplitst laat zich makkelijk reinigen en spoelen. Het melkreservoir spoelt na elke bereiding zichzelf terug, waardoor er geen risico is op vervuiling in de leidingen. De zetgroep kan er via een toegangsluik volledig uit en laat zich makkelijk spoelen.

Dit toestel is een aanrader voor wie op zoek is naar een nieuw volautomaat.

Pluspunten

• Snelle en makkelijke installatie
  • veel diverse soorten koffie
  • Makkelijk reinigen

Minpunten

• Melk wordt niet gloeiend heet voor cappucino
  • Vrij groot toestel
  • geen

Nele 24-09-2022

Top toestel!

Geschreven voor: Siemens TQ707R03

Heel erg tevreden van dit toestel!
In het begin was het even zoeken om alles correct te installeren. Misschien zou een installatiefilmpje kunnen helpen.
Qua gebruiksvriendelijkheid kan ik niet veel opmerkingen geven. Ik vind alles heel makkelijk om in te stellen en vind het heel handig dat hij aangeeft als het waterreservoir op is en als er onderhoud moet gebeuren. De smaak van de koffie is super en de keuzes zijn heel ruim. Het enige dat ik van opmerking kan geven is dat de lekschaal klein is. De machine spoelt altijd voor en na gebruik waardoor je maar een paar koffie's kan zetten voor je de lekschaal moet legen. Maar over het algemeen ben ik heel tevreden met deze nieuwe aanwinst!

Pluspunten

• mooi design
  • lekkere koffie

Minpunten

• prijs

Caeymaex Robin 23-09-2022

Super upgrade

Geschreven voor: Siemens TQ707R03

Zeer goed machine met tal van opties. Zeer makkelijk te bedienen machine met tal van opties als je graag een lekker tas koffie drinkt. Via Home Connect kan je de machine zelf vanuit je bed besturen zodat de koffie klaar staat als je in de keuken aankomt. Alle recepten zijn aanpasbaar naar eigen smaak en voorkeur. Een minpuntje is wel dat de melk niet heel heet is als deze recht uit de koelkast komt. De koffie is wel aangenaam warm en onmiddellijk drinkbaar. Enkel bij warme chocolade melk ondervonden wij dit probleem. De kopjeswarmer is hier wel een goede hulp bij om de mokken / tassen / kopjes voor te warmen. Dit is ook zeer aangenaam nu het kouder wordt. De installatie liep echter niet zo vlot doordat de instructies niet genoeg gedetailleerd waren. Youtube was hier wel een goede hulp. Kortom een goede machine en ideaal om eens stevig mee uit te pakken op een feestje.

Pluspunten

• Veel personalisatie
  • Makkelijk bedienbaar

Minpunten

• Lauwe melk
  • Moeilijk installeerbaar

Yargo 23-09-2022

Bijzonder uitgebreid toestel stelt niet teleur

Geschreven voor: Siemens TQ707R03

De Siemens EQ700 komt in een bijzonder mooie doos en is erg goed verpakt. Alles wat je nodig hebt zit in de doos. Het toestel mag gezien worden. Het oogt erg mooi op het aanrecht van onze keuken mede door het grote touchscreen en de brushed metal delen. Bij de eerste opstart loodst het toestel je moeiteloos door de installatie middels het grote, erg mooi touchscreen. Het reageert vrij snel en de resolutie is ook zoals het hoort. Tekst en de afbeeldingen ogen mooi scherp. Bij iedere opstart en afsluiten van het toestel wordt het gespoeld wat zeker zal bijdragen tot de levensduur ervan. Voorzie dus best een tas om dit water op te vangen. Je kan het ook gewoon in de opvangbak laten lopen maar dan zit hij heel snel vol waarvan je wel mooi een melding krijgt om deze te ledigen. Wij vangen het water telkens op maar toch moeten we iedere 10 kopjes de opvangbak leeg maken. De opvangbak voor de gemalen koffie is voor de grootte van dit toestel eerder klein te noemen en zit ook wel vrij snel vol. Het waterreservoir is dan wel voldoende groot en heeft een handig handvat en de mogelijkheid om een Brita filter toe te voegen (is bijgeleverd). Er is een ruime selectie aan koffies die je kan selecteren. Is dit nog niet voldoende kan je er nog extra toevoegen via de app welke goed werkt. Mijn vrouw is erg fan van de cappuccino en de latte. Ikzelf hou het bij de meer traditionele bereidingen zonder melk. Voor ieder wat wils. Wat opvalt is dat het toestel vrij stil de bonen maalt wat wel aangenaam is. Er zit een kopjeswarmer bovenaan het toestel maar naar mijn mening werkt dit wat te traag. Je moet dit in het menu instellen of deze aan of af moet staan bij een ingeschakeld toestel. Ik had liever een vaste knop onderaan het scherm hiervoor gehad. De melkkan aan de zijkant van het toestel is ook gemakkelijk verwijderbaar en kan in de koelkast en vaatwas. Wel moet deze goed ingeklikt zitten want we hebben al een paar keer gehad dat er geen melk uit het toestel kwam maar toch begint te stomen. Je kan het darmpje welke in deze kan zit niet gebruiken om in een melkbrik te steken. Het toestel zegt dan dat de kan niet aanwezig is. De verlichting geeft nog een extra moderne touch aan het geheel. Wij zijn afgezien van de kleine tekortkomingen wel tevreden van dit toestel. De prijs is wel aanzienlijk en zou wel wat goedkoper mogen. Niet iedereen heeft zoveel geld over voor dergelijk toestel. Duurzaamheid is nog af te wachten.

Pluspunten

• Mag gezien worden
  • Groot touchscreen met hoge resolutie
  • Vrij stil is gebruik
  • Veel variatie mogelijk

Minpunten

• Opvangbak water snel vol ondanks opvangen water
  • Bakje voor koffiegruis ook vrij klein
  • Aparte knop voor tassenwarmer zou handig zijn

stefaniev40 19-09-2022

Toptoestel

Geschreven voor: Siemens TQ707R03

Ik ben zeer tevreden van de koffiemachine. Even getwijfeld omwille van de hogere prijs, maar dat is dit toestel meer dan waard. Het bevat alles wat je van een koffiemachine kan verlangen en nog meer.
Wat vooral opvalt is hoe stil deze werkt, echt zalig. Ook bevat deze een groot waterreservoir zodat je niet constant moet water lopen bijvullen.
Bevat zeer veel voorgeprogrammeerde koffievariaties. En als je dan uw favoriet gevonden hebt kan je deze zeer eenvoudig opslaan zodat je deze heel gemakkelijk kan terugvinden.
Het toestel werkt via touchscreen, dus zeer gemakkelijk te bedienen.
Kan aangelegd worden via Wifi, dus als je opstaat kan er al een verse tas koffie staan wachten.
Toptoestel!

Pluspunten

• groot waterreservoir
  • zeer stil
  • mooi design
  • werkt via Wifi
  • kopjesverwarmer

Minpunten

• kleine lekschaal

e*******@h********** 16-09-2022

Lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens TQ707R03

Machine ziet er design uit en voelt robuust aan. Installatie is niet zo gemakkelijk, handleiding spreekt elkaar tegen. Groot waterreservoir, maar klein druipreservoir. Melkreservoir is makkelijk te installeren en uit te halen. Machine is bestuurbaar via de app. Nadeel is dat er maar een bonenreservoir is, waardoor het niet mogelijk is om een deca koffie te zetten in de avond. Veel opties om koffie aan te passen.

• Robuust
  • Bruikbaar via app
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Slechts een bonenreservoir
  • Klein druiprek

d************@g******** 15-09-2022

Heerlijke koffies

Geschreven voor: Siemens TQ707R03

De installatie is goed verlopen, maar nam wel wat tijd in beslag. Er moeten eerst allerlei processen doorlopen worden. Bijvoorbeeld de installatie van een filter in het waterreservoir, het automatisch spoelen van de leidingen ... Design is mooi en strak. Het toestel is wel lijvig, maar dat kan ook niet anders. Het toestel is wel eenvoudig in te stellen. Touchscreen reageert wel niet altijd even goed heb ik de indruk. Het is wel zeer gemakkelijk om je gewenste koffie te selecteren en aan te passen. De app werkt vlekkeloos en je kan dus van op afstand je koffie laten maken en hem pas later ophalen. Je moet er natuurlijk wel een kopje onder hebben staan. Mijn favorieten tot nu toe: Espresso's, Latte Macchiato, Cappuccino, Cafe con leche en café latte :) Je kan zeer eenvoudig de hoeveelheid, de sterkte en eventueel de hoeveelheid melk aanpassen naar eigen wens. Het valt mij wel op dat het toestel veel onderhoud nodig heeft. Het telkens spoelen van de leidingen, het melkreservoir telkens terug plaatsen, spoelwater verwijderen, na enige tijd de waterfilter vervangen, calc'nClean, ontkalken ...

Pluspunten

• De app
  • Snelheid

Minpunten

• Spoelingen
  • Onderhoud
  • Touchscreen

Marieke 14-09-2022

Aanrader voor wie veel keuze wil

Geschreven voor: Siemens TQ707R03

- Heel leuk en compleet toestel voor een optimale koffie-ervaring.
- Veel opties, maar toch overzichtelijke interface
- App bediening maakt het toestel heel compleet
- Favorieten per gebruiker zodat je altijd een volle kop koffie hebt

Pluspunten

• Favorieten
  • Melkreservoir
  • App Bediening

Minpunten

• Toestel spoelt zich bij in en uitschakelen

Angelo 14-09-2022

Koffiemachine met alles er op en eraan

Geschreven voor: Siemens TQ707R03

Toen we thuis onze eerste koffie wouden testen, hebben we vlot de installatie doorlopen. Alles staat goed uitgelegd op de doos, brochure en het apparaat helpt je vlot verder met de installatie. Het touchscreen werkt heel vlot, is super helder en maakt dat je elke koffie helemaal kan personaliseren naar smaak. In ons huishouden wordt er heel wat koffie gedronken, maar we houden elke van helemaal andere soorten koffie. Met dit apparaat maak je in een wip heerlijke koffies! Ik ga graag voor een risttretto. Mijn vrouw drinkt dan weer heel graag de cappuccino. Het melkschuim is perfect van dikte. Terwijl ik graag voor sterk of zeer sterk ga, neemt mijn vrouw de mildere koffies. We hebben ook al een heerlijke iced koffie gemaakt met de cafe crema. Het machine maakt ook bijna geen lawaai door de keramische maler. Door het groot water reservoir kan je makkelijk vlot meerdere koffies na elkaar zetten, dit kan perfect via de app genoteerd worden en aangestuurd worden. Wat vooral aangenaam is, we klikken het melk reservoir in en het apparaat maakt helemaal zelf jouw heerlijke bereiding. Ondertussen kunnen we iets anders doen in de keuken en in wip van tijd is de koffie klaar. Het machine geeft ook aan wanneer iets moet bijgevuld of geleegd worden. Het reinigen gaat super vlot en staat allemaal duidelijk uitgelegd op de display. Als ik de vroege werk en om 4u moet opstaan zet ik mijn koffie via de Home Connect app. Ik kon hierbij het automatisch spoelen uitschakelen en zo mijn koffietas de avond ervoor klaar zetten. Niks beter dan opstaan met een verse koffie kannetje om de dag te beginnen. De wiener melange is perfect voor de dag met te beginnen. En dan hebben we het nog niet gehad over het design van de Siemens EQ700, hij kan perfect op het aanrecht staan want het is een plezier voor het oog. Zwart afgewerkt met inox en een mooi strak touchscreen. Omdat er geen knoppen zijn is het makkelijk proper te maken en hygiënisch in gebruik. Wij kijken alvast uit naar onze koffie's dankzij dit apparaat.

Pluspunten

• Makkelijke melkopschuimer
  • Veel koffiebereidingen
  • Vlotte bediening
  • Touchscreen

Minpunten

• Kleine opvangbak

vekeim 14-09-2022

mooi allround product

Geschreven voor: Siemens TQ707R03

Er zijn enorm veel koffiezetmogelijkheden bij dit machine. Je kunt ook per type koffie de sterkte en het aroma aanpassen. Geen 2 tassen koffie hoeven hetzelfde te zijn. Dat vind ik erg positief, want vaak geven dergelijke machines 1 vaste koffiesmaak en dat word je beu. dat is hier dus niet het geval. Ook het melksysteem werkt vlot. Er is ook de zelfreiniging door het machine van de melkslangen en dat is ook een plus.
De machine maakt niet veel lawaai. Het duurt wel even voordat je tas gevuld is.
De touchscreen werkt niet altijd even vlot. Soms is het zoeken om aan en uit te zetten.
De wifi-connect heeft op het eerste zicht geen meerwaarde. Het was erg moeilijk om geïnstalleerd te krijgen en het is niet zo dat je kunt programmeren wanneer je je koffie wilt. Dan moet je namelijk je tas eronder hebben staan, maar als je het opzet, wordt er eerst altijd gespoeld, dus als je vanop afstand de machine zou aanzetten en koffie zou zetten heb je dat spoelwater mee in je tas.
Kort gesteld: een heel fijn product, maar geen overweldigende waw-ervaring.

Pluspunten

• koffie-opties
  • lekkere smaak
  • koffiekan zetten
  • zelfreiniging

Minpunten

• touchscreen
  • wifi connect
  • grootte